Három iskola 4-4, 9. évfolyamos diákja vett részt a programon: a Zafféry Károly Szalézi Középiskola, a Szent II. János Pál Iskolaközpont és a Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium tanulói.
Képzőként nagyon fontosnak tartom a műhelysorozat célját: a gyermekek jogait megismertetve formáljuk szemléletüket, tudatosítsuk bennük, hogy tehetnek és felléphetnek a bántalmazások ellen, kortársként segíthetnek társaiknak.
A képzés fontosságát abban is látom, hogy a tanulók még most, 2025-ben sincsenek tisztában részvételi jogaikkal, nincsenek eszközeik, amivel megszakíthatnának egy kortárs bántalmazó kört, vagy nagyon kevés lehetőséget ismernek, ahol segítséget kérhetnek.
A diákműhely mindig egy jóleső izgalommal és várakozással kezdődik, hiszen számunkra ismeretlen fiatalokkal kell dolgoznunk, akik szintén nem ismerik egymást. Idén az izgalmakat az is fokozta, hogy képzőtársammal először dolgoztunk együtt. Istennek hála, nagyon hamar (már az online munkamegbeszélésen) egymásra hangolódtunk, így könnyű szívvel láttunk neki a feladatainknak.
A hozzánk érkező diákok nagyon nyitottak voltak egymásra és a témára is. Már az első alkalom után keresték egymással a kapcsolatot az online térben, ami az eddigi műhelyeknél nem volt jellemző. Így amellett, hogy minden alkalom derűsen zajlott, nagyon mélyen is el tudtunk beszélgetni egy-egy témáról.
Mindemellett azt is érezzük, hogy mennyire szükséges lenne továbbmenni ezen az úton, amit elkezdtünk a 3 nap alatt.
Ecseriné Simon Szilvia
műhelyvezető
Alább olvasható néhány visszajelzés a résztvevő diákoktól.
„Jó, hogy érthetőek voltak az előadások, interaktív volt a foglalkozás, és a csoportmunkák is tetszettek.”
„Még jobban elítélem a bullyingot, és ha alkalmam lesz rá, fellépek ellene.”
„Jók voltak az előadások, nem a szokásos közhelyeket hallottuk.”
„A bántalmazás típusairól és a segítségnyújtás lehetőségeiről hallottam új dolgokat.”
„Nagyon hasznosnak tartottam mind a három alkalmat. A gyerekjogokról, a bullyingról, és az egymásról való gondoskodásról tanítani kéne az iskolában is játékos és egyéb formákban is.”
Forrás és fotó: emberimeltosag.hu